.: سنــــــگ صبـــــورم خـــــداست :.

.: سنــــــگ صبـــــورم خـــــداست :.

اَلا بِذکر الله تَطمئن القلوب
.: سنــــــگ صبـــــورم خـــــداست :.

.: سنــــــگ صبـــــورم خـــــداست :.

اَلا بِذکر الله تَطمئن القلوب

جبار

هوالغریب.... 

 

راستش تصمیم گرفتم که تو این آپ(متفاوت ترین و بی ربط ترین پستم) از صورت فلکی جبار با همون شکارچی براتون بگم...همون که بارها ازش تو آپ هام نام بردم...در موردش یه اطلاعاتی بدم که شما هم این شب ها که مهمون آسمونه بهش نگاه کنید و از بهشت بالای سرتون لذت ببرید...چیزی که خیلی خیلی زیبا تر از زمین خودمونه...زمینی که زیباست و این ما آدم هاییم که زشتش کردیم... 


بگذریم... 


در مورد این که چجوری تو آسمون پیداش کنید باید بگم که اگر یکم دقت کنید خیلی خیلی راحت می تونید پیداش کنید چون به شدت شبیه به یک شکارچیه ...یه شکارچی که هم سپر داره هم گرز!!! این هم شکل ظاهری اون توی آسمون...ببینید چقدر به اسمش میاد!!! )هر چند که ما هنوزم با اون بنده ی خدا سر این موضوع به تفاهم نرسیدیم که شبیهش هست با نه!!) (و هنوزم بر این عقیده ام که هر بار دیدنش فقط اون بنده خدا رو به یادم میاره...این هم لینک اون بنده ی خدا که قبلا هم ازش نوشتم...)

 

orion


و اما این صورت فلکی یه سحابی خیلی خیلی زیبا هم داره...در تعریف سحابی هم باید بگم که سحابی هم محل تولد و هم مرگ ستاره هاست...شاید جالب باشه براتون که بدونید ستاره ها وقتی می خوان بمیرن برمیگردن به جایی که ازش متولد شدن یعنی سحابی محل تولدشون...برای همین هم سحابی ها جز زیباترین اجرام آسمون هستن... 


براتون یک عکس از این سحابی زیبا رو میزارم...  

 

سحابی جبار


البته باید یک نکته ای بهتون بگم اونم این که وقتی با تلسکوپ با حتی دوربین دوچشمی به اجرام آسمون نگاه می کنید انتظار نداشته باشید اون ها رو رنگی ببینید...چون چشم انسان قادر به تشخیص رنگ اون ها نیست و با تلسکوپ شما کاملا هر جرمی رو تو آسمون سیاه و سفید می بینید...و در عکس ها هستند که ما می تونیم رنگ واقعی اون ها رو ببینم....و شاید براتون این قضیه وقتی جالب بشه که هم زمان از اون جرم ها عکس بگیرید چون عکسی که میگیرید رنگی خواهد بود ولی شما اون رو سیاه و سفید می بینید...البته این موضوع حتی ذره ای هم از هیجان دیدن آسمون کم نمیکنه...هیجانی که اگه فقط یکم به آسمون علاقه داشته باشید باعث میشه حتی تو سرمای زمستون هم چشمتون به آسمون باشه...به بهشت بالای سرمون...و باعث میشه که مثل من تو سرما از شدت سرما دستاتون کبود بشه و بی حس ولی بازم چشماتون پی زیبایی بگرده...خلاصه که خودمونی بگم آسمون بدجوری آدم رو دیوونه ی خودش می کنه.... 


آسمون زمستون اون قدر اجرام زیبا داره که نمی دونم از کدوم بگم...اما کمی بالاتر از جبار می تونید خوشه ی پروین رو ببنید که جز خوشه های باز محسوب می شه و همین امر هم زیبایی اون رو دو چندان می کنه... 


چیز های دیگه ای هم که میشه این شب ها دید کهکشان آندرومدا هستش که اگه شرایط رصدی مناسب باشه حتی با چشم هم دیده میشه...به صورت یک گرد... که در صورت فلکی زن به زنجیر کشیده شده قرار گرفته این کهکشان... و شاید براتون جالب باشه که عمر کهکشان ما با وجود همین کهکشان تموم میشه...یعنی ناسا به تازگی به این موضوع دست یافته که پایان راه شیری زمانی خواهد بود که به کهکشان آندرومدا برخورد کنه و این یعنی پایان راه شیری... 


خلاصه که در مورد آسمون حرف زیاده برای گفتن...
 

و این که آسمون رو از دست ندید..واسه تسکین دردهایی که دنیا بهمون میده بهترین مرهم همون دل بستن به آسمون و دل کندن از این دنیاست... 

 

خوشه پروین


در ادامه باید بگم که عکس بالا مربوط میشه به خوشه ی پروین که بسیار بسیار زیباست ... 

  

***برای تولدم دنبال جمع کردن حرفام بودم برای گفتن اما تموم حرفام رو خلاصه کردم تو این آپ...فکر نکنم جز خودم کسی ارتباطشو بدونه...  

نمی دونم...یه ۸ دی دیگه هم اومد و ...

 اما 23 سال گذشت...فقط همین.... 

... 

نظرات 20 + ارسال نظر
خوده خودم چهارشنبه 7 دی 1390 ساعت 10:56

مفید بود
مرسی...

دیگه مام مفید شدیم رف...
نه؟

خوده خودم چهارشنبه 7 دی 1390 ساعت 11:13

بودین!

خیلیم مثه بقیه ی پستات بود!

کلا شما جماعتی هستین که شباهت چمیدونین چیه!

خواستی نمونه ی بارزم میارم واست!

جدی؟

آقا ما کلی مخفی سازی کردیم مثلا

جماعت کیان الان؟

آره...بیار نمونه ی بارزتو...
دوس دارم ایرادای کارام دستم بیاد...دفعه ی بعد بهتر مخفی سازی کنم
بگم جدی ولی

خوده خودم چهارشنبه 7 دی 1390 ساعت 11:36

راستی سحابیش خیلیم ترسناکه....

آخه سحابیه به این خوشگلی کجاش ترسناکه؟؟؟

البته وقتی با تلسکوپ می بینیش عظمتش واقعا وجودتو می لرزونه...
بهت که گفتم وقتی بار اول دیدمش یهو از تلسکوپ فاصله گرفتم...
اما بعدش دیگه با هم رفیق شدیم...

!! داش اسمال !! چهارشنبه 7 دی 1390 ساعت 18:59 http://ali-soltani.persianblog.ir/

سلام و درود به شما

وبلاگ بسیار زیبایی دارید مخصوصا بخش حرف های یواشکی

به وبلاگ منم سر بزنید خوشحال میشم

با آرزوی موفقیت و سلامتی

یا علی

سلام...
ممنونم...
لطف دارید
خدمت میرسم...
سبز باشید

مینا چهارشنبه 7 دی 1390 ساعت 23:33

....
آره دیگه
لاقل شما یه بهشت پیدا کردی...

مینا بانو این بهشت مال هممونه...فقط باید ببینیمش...همین...
آخه حیفه بخدا ندیدن این همه زیبایی...

سها پنج‌شنبه 8 دی 1390 ساعت 17:53

هووووووووووووووووووووووو
تولدت مبارک.
فخر فروش بدبخت. اطلاعات نجومی به رخ ما می کشی
هااااااااااا نبودی از ما دعوت به عمل اوردن بریم روی سن شعر بخونیم. گفتم جون مادرت کوتاه بیا. من اعتماد بنفس این کارا رو ندارم جیگر

ممنون بانو سهای عزیزم...

هه!!دیگه ما اینیم دیگه!!تازه از این به بعد میخام بازم بنویسم ازشون...
دلت جیز...

ازون انجمنی که 4 نفر توش بودن بعید نبود که بگن پاشو بیا شعر بخون...
اگه منم میموندم یارو به منم میگفت بیا بخون...
راستی گلی که بم دادی جا موند تو ماشینت!!!

اصنشم گلمو بده!!!من گلمو میخام...آخه خوشگل بود!!!

غزل پنج‌شنبه 8 دی 1390 ساعت 18:18

سلام خانم خانما تولد تولد تولدت مبارک مبارک مبارک مبارک تولدت مبارک بیا شمعها رو فوت کن که هر چقد بخوای زنده باشی
خب فاطمه خانم زودتر از من ۲۳ ساله شدی حالا بگو چه حسی داره؟ تجربه خوبی بود اولین روز ۲۳ سالگی ؟ وایی فاطمه داریم هی بزرگ و بزرگتر میشیم فک کن یه روز میاد که ۳۳ ساله وبعد ۴۳ ساله و بعد ۵۳ ساله بشیم و .... کاش میشد مثل ستاره ها به محل تولدمون برگدیم موقع مرگ شاید اون وقت آرامش بیشتری داشته باشیم البته بهتره از این حرفا نزنیم به قول زنده یاد مشیری: تا مرگ نیامده است برخیزم در دامن زندگی درآویزم
جشن میلادت مبارک بانو امیدوارم ۲۳ سالگی خ.ب و قشنگی داشته باشی و از لذت ببری یه ۲۳ سالگی زیبا و به یاد موندنی تو کارنامه زندگیت این شکلک هات چرا توشون بوس نسیت برات بزارم اشکالی نداره بوس بوس بوس بوس بوس خانمی بازم تبریک میگم و سلامتی و موفقیت خوشبختی عمر باعزت و شاد روحیه ای قوی زندگی پر احساس و سرشار از رضایت وجدان رو برات آرزو می کنم کادوت رو هم خزیدم هر وقت ببینمت بهت تقدیم میکنم گرامی ترینم

سلام غزلکم...
ای بایا تو 23 سالش موندیم هر چقد میخایم...چه حرفا میزنی تواما...
هیچ حسی نداره...چون من بزرگ شدنو دوس ندارم...بزرگ شدن یعنی غرق شدن...و من میترسم از غرق شدن تو این زندگی...

آره...چه خوب که یه نکته از حرفامو گرفتی...دوس داشتم مثه ستاره ها میمردیم...همون قدر آروم و باشکوه و پر از آرامش...
چیزی که امیدوارم سهم هممون باشه...

بلاگ اسکای میدونه اینجا زن و بچه رد میشه شکلکای بوس و بغل نداره که چش و گوشت وا نشه...
هر چند که شما چش و گوشت وا هس

بوووووووووووووووووووووووس...

بابت کادو هم ممنون...حضورت و حرفات با ارزش ترینه غزلک...
آخرین باری که دیدمت یادم نیس کی بود...خوبه تو ی شهریما...

ارادت مند بانو غزلک سیاسی

تیدآ پنج‌شنبه 8 دی 1390 ساعت 23:09 http://sabzezarhayeshohod.blogfa.com/

سلام فاطمه جان
اول از همه تولدت رو تبریک میگم و خوشحالم که دوباره پیدات کردم
من رهگذری بودم که .....
رهگذر رفت اما تیدآ دختر خورشید برگشت
اطلاعات آسمونت خیلی برام جالب بود لینکت کردم و خوشحال میشم بهم سر بزنی........
منتظرتم

سلام....
ممنونم...لطف داری...خدمت میرسم...و ممنون بابت لینک...
راستش بجا نیوردم ولی اما میام شاید بشناسم...
سبز باشی

نسیم پنج‌شنبه 8 دی 1390 ساعت 23:36 http://purebreath.blogfa.com

خیلی جالب بود اتفاقی بیام تو وبلاگت ببینم تولدته... مبارک باشه بانو

الهی امسال بهترین سال زندگیت تا به حال باشه

خیلی از نجوم سر درنمیارم با وجودیکه عظمت آسمون همیشه منو مسحور میکنه

چه جالب...
خوش اومدی بانو...

ممنونم...
همین علاقه خودش باعث تموم این چیزا میشه بانو...
خدمت میرسم...

فهیمه جمعه 9 دی 1390 ساعت 01:42

سلام عزیزم!
تولدت مبارک بانوی بیست و سه ساله!
بابا اطلاعات آسمونی!
آرزویم برایت این است در میان مردمی که می دوند برای زنده بودن آرام قدم برداری برای زندگی کردن.
انشاءا... که عمرت پربرکت باشه و همیشه زیر سایه سنگ صبورت خدا سالم باشی.

سلام بانو فهمیمه...
ممنونم...
لطف کردی که اومدی...
منم واست بهترین ها رو آرزو می کنم...

فریناز جمعه 9 دی 1390 ساعت 11:54 http://delhayebarany.blogsky.com

بانوی آسمونی من

تولــــــدت مبارک

شرمنده با تاخیر اومدم
اما اومدم بانوی من

23 سالگی تو تبریک میگم
23 ساله خدا زمینشو به حضورت مزین کرده

کم نیستا
قدر خودتو بدونم عزیزدلم

بازم تبریک میگم این روز فرخنده برای همه ی زمینی ها رو

به به بانوی آرامش ما هم که رسید...

ممنونم عزیزم...
لطف داری...

نمیگی من بی جنبه باشم این حرفا رو به خودم بگیرم؟!!
ها!!!
لطف داری بانو...

خیلی خیلی ارادت داریم ما خدمت شما

فریناز جمعه 9 دی 1390 ساعت 11:55 http://delhayebarany.blogsky.com

بانوی آسمونم
هنوز یادمه اون آرامش خوب شب تولد 22 سالگیتو ها

بالاتر از اون آرامش عمیقو واست میخوام

عزیز هممونی فاطمه
عزیز هممونی

جـــــــــــــدی؟؟؟!!!!!

فکرشم نمیکردم یادت باشه!!!!

این آهنگم دقیقا پارسال رو وبم گذاشتم...
شاید باورت نشه اما روزای قبل تولدم اون قد نا آروم بودم که فکر می کردم دیگه واقعا قلبم یه چیزیش بشه...بهت که گفتم چند وقتیه زیادی تیر میکشه...
خلاصه...
اما شب تولدم عجیب آروم بودم...اصا اثری از اون نا آرومی ها نبود...هنوزم آرومم...
آروم...
و این آهنگ هم وقتی چشمام بستس عجیب نوازش می کنه تموم روحمو...مخصوصا شعرش...

تو هم عزیزی فریناز...باور کن

ر ف ی ق شنبه 10 دی 1390 ساعت 09:27 http://www.khoneyekhiyali.blogsky.com

لبخند زدی و آسمان آبی شد
شب های قشنگ دی مهتابی شد
سلام فاطمه جان
تولدتان مبارک
رسم است که در تولدها به صاحب جشن کادو بدهند
اما شما با این مطلب زیبایتان به همه کادو دادید

سلام ر ف ی ق عزیز...
سپاس از لطف شما...
حضورتان در اینجا برای من موهبتی خواستنی است...
ممنون...

سبز باشید...

رویـــا شنبه 10 دی 1390 ساعت 20:35 http://khaneye-doost67.blogfa.com

سلام عـــزیزم. چقد جالب بود. تاحالا آسمونـــو اینجوری ندیده بودم. مرسی عــزیزم

سلام....

ممنون رویا جان...خوشحالم که باعث شدم که یه جوره دیگه ببینی بهشت بالای سرمونو....
همین کافی بود برام...
سبز باشی...

نازنین دوشنبه 12 دی 1390 ساعت 00:22

سلام بانو

تولدت رو بازم تبریک میگم
امیدوارم همیشه سلامت و شاد باشی

و اما آسمون
من عاشق آسمونم
چقدر دلم میخواست برم مدرسه نجوم
حتی انتخاب هم شدم
اما موافقت نشد

دنیای آسمون از زمین زیباتره خیلی

راستی آهنگت بانو
خیلی دوسش دارم
هروقت گوش میدم
یه سری خاطرات قدیمی رو برام زنده میکنه
خاطراتی که شاید قشنگ بودن
ولی دلم میخواد تا همیشه دفنشون کنم و فراموششون کنم

سلام بر بانو نازنین دی ماهی....

چقدر خوب
و واقعا حیف شده که نرفتی
آرزوم بود که خیلی بیشتر ازین حرفا بدونم از نجوم...

منم این آهنگ رو خیلی دوس دارم ...از بین کارای ایوانسس جز بهترین هاشه...
برای من هم تداعی کننده ی خیلی چیزاست بانو...
و این همون چیزیه که بهش میگن حس مشترک...

غزل شنبه 17 دی 1390 ساعت 11:16

سلام چطوری
چرا این دانشگاه لعنتی تمووم نمیشه حالمدیگه داره بهم میخوره راستی نمی کنی از وب ما گذری؟؟

سلام...
ممنون....
نمی دونم والا....دیگه به آخراش که میرسه واسه همه همین میشه...
چرا بانو....اگه این امتحانا بذارن ما از خدامونه خدمت برسیم بانو...
چشم میام...

فریناز یکشنبه 18 دی 1390 ساعت 02:24 http://delhayebarany.blogsky.com

دوباره امتحانا شد و فاطمه خانوم جاوید شدن

کسی فاطمه رو ندیده؟
کسی ازش خبر نداره؟

نکنه دزدیده باشنش

فاطمه
کجایی
هییییی

تو میییییتونی بانو
از امتحانا بلند بیرون میای
بگیر بزنشون آدم میشن 20 میشن برات
امتحان کردما
جواب داده

با ما بودنا

نه بانو...خودم اومدم...ایناهاشم....نیگا

کسی مارو نمیدزده...مردم میدون چی بدزدن کسی سراغ ما نمیاد...

فعلا که درگیرشونم....
چشم...تا حالا اونا منو زدن..یه بار به حرفت گوش میدم ببینم چی میشه...

ممنون بابت راهکار...

سبز باشید

مینا یکشنبه 18 دی 1390 ساعت 07:44

دوست کوچک خدا جمعه 23 دی 1390 ساعت 12:25 http://tanha-2st.blogfa.com

تولد گذشته ات هم مبارک قشنگم

ممنونم بانو

[ بدون نام ] شنبه 1 بهمن 1390 ساعت 22:54

are
man movafegham
bekanim behtare az in donya

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.