.: سنــــــگ صبـــــورم خـــــداست :.

.: سنــــــگ صبـــــورم خـــــداست :.

اَلا بِذکر الله تَطمئن القلوب
.: سنــــــگ صبـــــورم خـــــداست :.

.: سنــــــگ صبـــــورم خـــــداست :.

اَلا بِذکر الله تَطمئن القلوب

توتم مقدسم....

 

 

به نام یکتا توتم مقدسم..... 

مرا کسی نساخت خدا ساخت نه آن چنان که کسی می خواست که من کسی نداشتم کسم خدا بود کس بی کسان

 او بود که مرا ساخت آنچنان که خودش خواست نه از من پرسید و نه از آن من دیگرم.من یک گل بی صاحب بودم مرا از روح خود در آن دمید و بر روی خاک و در زیر آفتاب تنها رهایم کرد.مرا به خودم واگذاشت.عاق آسمان! 

کسی هم مرا دوست نداشت به فکرم نبود.وقتی داشتند مرا می آفریدند.می سرشتند.کسی آن گوشه خدا خدا نمی کرد

 وقتی داشتم روح می پذیرفتم شکل می گرفتم.قد می کشیدم.چشم هام رنگ می خورد.چهره ام طرح می شد.بینی ام نجابت می گرفت.فرشته ای ظریف و شوخ و مهربان و چابک پنجه ای.با نوک انگشتان کوچک سحر آفرینش.آن را صاف و صوف نمی کرد. 

بر انگاره ی کاشکی که تکدرختی خشک بر پرده ی خیالش تصویر کرده است.آن را تیز و عصیان گر و مهاجم نمی پرداخت وقتی می خواستند قامتم را بر کشند خویشاوند شاعر خیال پرور و بلند پروازی نداشتم تا خیال و آرزوی خویش را نثار بالای من کند. 

 وقتی می خواستند کار دل را در سینه ام آغاز کنند آشنایی دلسوز و دل شناس نداشتم تا برود و بگردد و از خزانه ی دل های خوب بهترین را برگزیند وقتی روح را خواستند در کالبدم بدمند هیچ کس پریشان و ملتهب دست به کار نشد تا از نزهتگه ارواح فرشتگان قدیسان شاعران عارفان و الهه های زیبایی های روح و خدایان هنر و احساس و ایمان نازترین و نازنین ترین را انتخاب کند. 

وقتی...وقتی...وقتی...وقتی... وقتی... 

 

   

 

وقتی نوشته های این مرد بزرگ را می خواندم یاد توتم مقدسش افتادم.توتمی که حاضر بود حتی جانش را نیز فدای آن کند که در آخر نیز گفته اش به حقیقت پیوست.....

ما نیز مثل او توتمی داریم فقط کافی است آن را در زندگی مان پیدا کنیم و جایگاهش را قدر بنهیم.

من توتم خود را پیدا کردم ای کاش بتوانم مانند آن مرد بزرگ جانم را فدای توتم مقدس خود بکنم. 

 

می خوام روی ماه توتم مقدسم را ببوسم اگر لیاقت داشته باشم..... 

 

به یاد آن مرد بزرگ:  

...قلم توتم من است.او نمی گذارد که فراموش کنم .که فراموش شوم.که با شب خو کنم.که از آفتاب نگویم.که دیروزم را از یاد ببرم.که فردا را به یاد نیارم.که از انتظار چشم بپوشم.که تسلیم شوم.نومید شوم.به خوشبختی روکنم.به تسلیم خو کنم.که...!

قلم توتم من است.او در انبوه قیل و قال های روزمرگی.هیاهوهای بیهودگی.کشاکش های پوچی.پلیدی های زندگی.پستی های زمین.بی رحمی های زمان.خشونت خاک و حقارت وجود...شب و روز.در دستم .بر روی سینه ام.پر شور و ملتهب و بی امان. این کلمات خداییرا در خونم.در قلبم.در روحم.یادم.خیالم.خاطره ام. وجدانم و خلقتم  می ریزد که:

خداگونگی.بهشت.آدم.تنهایی.حوا.شیطان.عشق.عصیان.بینایی.هبوط.کویر.غربت.رنج.رسالت.انتظار.

انس.اسارت.ایمان.شهادت.عطش.هجرت.غیب.احرام.حج.عرفات.مشعر.منی.ذبح.معبد...... 

 

 

  

 

 

به عنوان آخرین حرفم اینو می گم که:

تنها خداست که نمی توان به انتظارش ماند.در انتظار خدا به سر بردن یعنی درنیافتن این که خدا در توست.خدا را با خوشبختی مسنج و همه خوشبختیت را در لحظه گذرا بنه.... 

 

 

سبز باشید..... 

 

 

  

 شب آرزوها.... 

سلام دوستان... 

تو این شب عزیز که شب آرزو هاست....امیدوارم به همه ی آرزوهای قشنگتون برسین.... 

برای منم دعا کنید...منم به یادتون خواهم بود....  

سبز باشید دوستان عزیز.... 

 

نظرات 26 + ارسال نظر
فاطمه پنج‌شنبه 28 خرداد 1388 ساعت 12:20 http://daryatanhast.blogsky.com

خیلی خوبی که سنگ صبورت خداس تو بهترین سرمایه ی عالمو داری
"خداااا"

اجازه هست لینکتون کنم؟
--------------------------------------------------------------------------------
پاسخ:
سلام دوست عزیز...
ممنون از حضورتون اما آدرس وبی که گذاشتید اشتباهه...
اگه اطف کنید دوباره آدرستون رو بگید ممنون میشم...
سبز باشید...



این نظر رو کسی به نام پرنیا تو آپ قبلی داده بود من هم جوابشون رو دادم...
اگه لطف کنن آدرس رو دوباره بدن ممنون میشم...

مهدی پنج‌شنبه 28 خرداد 1388 ساعت 13:23 http://www.mahdifm62.blogfa.com

سلام.

مثل بقیه دلنوشته هاتون زیبا بود. کتاب کویر دکتر رو خوندید؟ خیلی زیبا است.

به وبتون همیشه سر می زنم. چون می دونم مطالبی که می نویسید نه تنها ارزش خوندن داره، بلکه ارزش مرور هم داره.

موفق باشید.

علی۱ پنج‌شنبه 28 خرداد 1388 ساعت 19:32 http://bibbax.blogfa.com

سلام.عذر.خیلی دلم میخواست که به وبتون سر بزنم ولی امان از این حواس پرتی
ایشا الله از این به بعد بیشتر مزاحم میشم.
مطلب بعدی اینکه میخوام شما رو لینک کنم.اگه اجازه بدید.
تا بعد یا علی.

مثل هیچکس شنبه 30 خرداد 1388 ساعت 00:13 http://www.mohsen1387.blogfa.com

سلام
اول از همه بگم که واقعا شرمندم دیر بهت سر زدم یعنی اومده بودم نوشته هاتو با دقت نخونده بودم. و شاید فهمیده باشی که برای هیچ کس مثل بعضی از دوستان الکی نظر نمیذارم.به همین علت کمی دیر شد.
امشب چندتا پست آخرتو کامل اونم دو تا 3 بار خوندم تا خوب خوب بفهمم.
از همه بهتر ((روزی خدا هستی را قسمت می کرد)) بود.خیلی عالی نوشته بودی.

توتم هم که مربوط به دکتر شریعتی بود خیلی متن قشنگی هستش راستش این متن رو توی یکی از دفترام داشتم و خیلی وقت بود میخواستم بذارمش توی وبلاگ ولی حال تایپ کردنش رو نداشتم.
با اجازه شما توی وبلاگ خواهم گذاشت.
البته الان که با اجازه ((روزی خدا هستی را قسمت می کرد)) توی وبلاگم میذارم.

یه سوال :
شما کتاب قلعه حیوانات رو خوندین یا نه ؟ اگ بله ایا فایلش رو داری برام بفرستی یا نه؟

راستی شما به کی رای دادی؟

این بی شرفها که همه چیز رو بستن و سانسور شدید و اصلا نمیش اطلاعات گرفت.
ظاهرا تلفنهای تهران هم که اختلال داره!


ضمنا شما گفته بودی مترجم هستی , خواستم ببینم توی کار ترجمه فارسی به انگلیسی هم هستید یا نه.

یکی از بنده هاش شنبه 30 خرداد 1388 ساعت 13:29 http://labkhande2st.blogfa.com

سلام عسیسم
چقدر قشنگ بود
خیلی
مثل همیشه
به راستی اگر ادمی میدانست که خدا عاشق اوست قلب خود را بر غیر خدا نمیگذاشت
ممنون گلکم

13486873 شنبه 30 خرداد 1388 ساعت 22:02 http://www.powersetshop.com

سلام[گل]
از جدیدترین سریالها و فیلمهای روز دنیا دیدن نمایید:
بخشی از لیست سریالها و فیلمهای موجود
سریال سوپرانوس
سریال خون واقعی - True Blood
سریال دروغ بگو - Lie to Me
سریال نجواگر ارواح - GHOST WHISPERER
سریال جریکو - Jericho
سریال تیغ - BLADE THE SERIES
فیلم زاغه نشین میلیونر
رامبو 1و2و3و4 Rambo
فیلمی از نخستین حفاری تخت جمشید
شکوه تخت جمشید
لذت نقاشی باب راس (BOB ROSS)
سریال قهرمانان (heroes) در سه فصل
مجموعه فیلم های 2009 سری 1
مجموعه 30 فیلم برتر 2007 و 2008
سریال فرشتگان در آمریکا
مستند خارق العاده سیاره زمین
سریال آلیاسAlias سری کامل (فصل12345)
مستند برترین مکانهای دنیا
سریال فرار از زندان سری کامل(فصل1و2و3و4)
سریال دوستان( Friends)
سریال 24 در هفت فصل کامل
سریال ترسناک ماوراءالطبیعه
سریال زنان سرسخت
سریال ترمیناتور یا نابودگر
سکوت / Silence
سریال شاهزاده زمان 1,2
سریال رقاصه هوانگ جین
سریال Point Pleasant
سریال پادشاه خدایان
سریال عاشقانه نامه عشق
سریال متشکرم ( Thank You)
سریال کایل ایکس وای
سریال جنگجویان کوهستان
سریال رابین هود کره ای هونگ گیل دونگ
سریال هشتمین اژدهای مبارز (Tian Long Ba Bu )
سریال هفت شمشیر زن بهشتی
سریال گروه برادران
سریال زیبای گرگ و میش
سریال فروشنده پارلمان (Lobbyist )
سریال فرشته تاریکی Dark Angel
(fringe )فرینج
سریال اسم من ارله
سریال عشق بد Bad Love
سریال ایلجیما( Iljimae)
سریال دختر من My Girl
دکستر ( DEXTER )
سریال کره ای درخت بهشتی(آسمانی)
داستان غم انگیز عشق (sad love story )
بازگشت عقابهای مبارز
سریال 4400 - THE4400
سریال سه پدر و یک مادر ( Three Dads One Mom)
سریال لاست(گمشدگان)در 5 فصل
هفت رخ ایران زمین
سریال امپراطوری بادها(جومونگ2)
چشم بندی دیوید کاپرفیلد
افسانه جومونگ
مجموعه کمدی لورل وهاردی
پدر خوانده 1 و 2 و 3
افسانه سودانگ
امپراطور دریا
منتظرتون هستیم[گل][قلب]

بانوی اردیبهشت شنبه 30 خرداد 1388 ساعت 22:33

سلام فاطمه ی عزیزم

روحشان شاد.



جمله آخرت بسیار زیبا بود! :)

.... دوشنبه 1 تیر 1388 ساعت 16:51

....

کامران دوشنبه 1 تیر 1388 ساعت 17:35 http://cinemafestival.blogsky.com

سلام دوست خوب من.
شما را لینک کردم.
اگه مایل بودی منم لینک کن.

آذرباد دوشنبه 1 تیر 1388 ساعت 20:06 http://485.blogfa.com

سلام دوست خوبم

خیلی ممنون از حضور سبز و دلگرمی گرم شما در خصوص دل نوشته هایم
با تشویق های شماست که دست به قلم میبرم و به لطف شماست که واژه هایم گرم میشود ...
باز هم نیازمند گرمای محبت شما هستم
از اینکه سال روز دکتر شریعتی را یاد آور شدید سپاسگذارم
موید باشید
به گرمای الطاف شما نیازمندم

یاس سه‌شنبه 2 تیر 1388 ساعت 11:58 http://www.yaseman-17.blogsky.com

چه انسان بزرگواری بودن

علی۱ سه‌شنبه 2 تیر 1388 ساعت 15:04 http://bibbax.blogfa.com

سلام...
ممنون از نظرت.خیلی نظر جالبی بود.
آپم...اگه دوست دارید بیایید و مصفا کنید کلبه ی درویشی ما را

کامران سه‌شنبه 2 تیر 1388 ساعت 21:21 http://cinemafestival.blogsky.com

سلام.
خوبی؟

یکی از بنده هاش چهارشنبه 3 تیر 1388 ساعت 14:17 http://labkhande2st.blogfa.com

سلام عزیز
چرا پیشم نمیای؟
خیلی منتظرت شدم
اما نیومدی
مجبور شدم یه مطلب تازه بذارم
اومدی متن الله من رو بخونو نظرتو بگو

مجتبی پنج‌شنبه 4 تیر 1388 ساعت 00:38 http://waterlily.bdl.ir

سلام...
خوبید؟
می بخشید که دیر بهتون سر زدم...اخه پشت سر هم امتحان داشتیم...فرصت نشد...بازم معذرت می خوام...مطلب ایند فعه ی شما هم زیبا و تاثیر گذار بود...
متاسفانه موج سرطانی فیلترینگ سرور میهن بلاگ رو هم بست و این یعنی نیلوفر آبی بی نیلوفر آبی ... شاید به جرئت می شد گفت میهن بلاگ پر سرعت ترین و با امکانت ترین سرور وبلاگ در ایران بود که حالا فیلتر شده...
نمی دونم امیدوارم که درست بشه...وگرنه باید از وبلاگ نیلوفر آبی خداحافظی کنم...که ساعت ها وقت منو توی طراحی قالبش گرفت و تازه داشت سرو شکل می گرفت...اما...
===============================================

Big Bad Moon
When the night falls, the big moon's gonna rise.
You can look right up, see it in the sky.
Makes me feel like I'm going to blow a fuse.
I start to shiver and shake with a strange kind of blues.

...But I like it.

I see it now the moon is high above.
It's got a hold on me, I just can't get enough.
Big, round, black and white, I feel the pull, I see the light.
Big bad moon's looking down on me tonight.

کامران پنج‌شنبه 4 تیر 1388 ساعت 18:40 http://cinemafestival.blogsky.com

سلام.
خسته نباشی
برام دعا کن کارم درست بشه...
خیلی خوشحال شدم اسم وبلاگمو اول لینکهات زدی.
میشه بگی چرا این لطفو کردی؟

یکی از بنده هاش جمعه 5 تیر 1388 ساعت 01:11

سلام عسیسم
این چه حرفیه؟
من دوستت دارم
برا چی باید ازت ناراحت باشم
ببخش که دیر جواب دادم
میبخشی گلکم؟
دوستت دارم
خیلی
چشم گلم
تو هم برا من دعا کن عزیز دلم

علی۱ جمعه 5 تیر 1388 ساعت 12:26

سلام...من همیشه آپ آپم.خوشحال میشم سر بزنید و نظر بدید.

م جمعه 5 تیر 1388 ساعت 12:52

سلام نفس زندگی من. حتما بخاطر رژیم معده درد گرفتی. حالا ببین یه عمر من چی میکشم. الن که اشغالم. بعد از ظهر حرف می زنیم ان شالله.
راستی خسته نباشی گلم. من که خستگی به تنم موند. و مطمئنم حالا حالاهم در تن به در نمیشه. مگر اون کسی که حالم رو خراب کرد درستش کنه.


دریا جمعه 5 تیر 1388 ساعت 20:30 http://daryadarya.blogsky.com

ممنون سر می زنی. من با شریعتی خودم و شناختم و خدامو و توتمم و با شریعتی فهمیدم هیچ دینی متولی رسمی نیاز نداره. لذت بردم.

مثل هیچکس جمعه 5 تیر 1388 ساعت 23:25 http://www.mohsen1387.blogfa.com

سلام به فاطمه خانم عزیز

اولا در توضیح اینکه نظرتون رو تایید نکردم باید خدمت شما عرض کنم که خدا شاهد خواستم تایید کنم متاسفانه بلاگفا با اشکال مواجه شده بود و پیغام خطا میداد.
حتی یکی دو تا از پست هایی را هم که گذاشتم تاریخهایش مربوط به روزهای قبل بوده که مجبور شدم تاریخهاش رو اصلاح کنم.

اینو مطمئن باشید فاطمه خانم که من چون وبلاگت.ن برام اهمیت زیادی داشته به خاطر همین لینکش کردم و تا وقتی هم که باشم وبلاگ شما جزو یکی از بهترین وبلاگهایی است که من بهش مراجعه میکنم.

نه برای اینکه شما هم تقابل داشته باشید و مراجعه کنید (ک البته اومدن و سرزدن شما به وبلاگم باعث خوشحالی من) بلکه بخاطر اینکه مطالبتون مفهومی و متناسب با شرایط ذهنی و فکری من...


در مورد شکی هم که گفته بودین نمیدونم واقعیتش من خانمها رو خوب نمی شناسم ولی ترسم از این هست که طرف مقابلم در ابتدا به یک شکل شرایط رو بپذیره و کلا .... و بعد که وارد زندگی شد عوض بش.



ضمنا من یه مقاله دارم در رابطه با حسایداری هستش میخواستم ترجمش کنم برای یکی از مجلات خارجی ISI بفرستم.
خواستم ببینم این امکان برای شما وجود داره که ترجمه کنید و ضمنا هزینه اش چقدر میشه!

در هر صورت بازم اگر از طرف من کوتاهی سر زده باید شما ببخشید.




رضا شنبه 6 تیر 1388 ساعت 12:20 http://www.artahmadzadeh.blogfa.com

ما رو به ۳۰ سال قبل بردی با آن همه خاطرات تلخ و شیرین.در وبلاگت یه آرامشی هست که آدمو تحریک میکنه سر بزنه.پس سعی کن مطالب بیشتری بنویسی تا دستخالی نریم.هر چند میدونم وقت میخواد این دوره زمونه وبلاگ رو بروز نگه داشتن.ممنون.

فاطیما شنبه 6 تیر 1388 ساعت 18:56 http://www.khodam0okhodet.blogfa.com

سلام فاطمه جان.من هم مثل شما به دکتر شریعتی ونوشته هاشون علاقه مندم و زیاد میخونم.البته نوشته های شما هم خیلی دوست دارم و دنبال میکنم.اگه عضو فیس بوک هستین بگو ادت کنم.

مثل هیچکس یکشنبه 7 تیر 1388 ساعت 11:14 http://WWW.MOHSEN1387.blogfa.com


سلام
اون مقاله رو من خودم نوشتم میخواستم توی یکی از مجلات معتبر داخلی چاپ کنم پیش خودم فکر کردم اگ در یه مجله خارجی چاپ بش خوب اعتبارش برای دوره دکترا بیشتر هستش.
تعداد صفحاتش حدودا 19 صفحه است.
با این وضعیت ایمیلها اصلا امکان اینکه بتونم براتون ایمیلش کنم متاسفانه وجود نداره.
چون اصلا نمیتونم وارد ایمیلم بشم.

یه نظرم برات گذاشتم

مثل هیچکس یکشنبه 7 تیر 1388 ساعت 12:25 http://www.mohsen1387.blogfa.com

سلام
نوشته بودید آقای موسوی اعتراض کرده و اشوب به پا کرده
اول از همه من دلایلی چند در اینکه در انتخابات تقلب شده براتون توی همین وبلاگ گذاشتم و لینک خبر رو هم براتون گذاشتم و دلایلی رو که آقای موسوی معتقد هست تقلب شده.

ببین ....خانم اینکه کدومشون میومدن برای من خیلی تفاوت نمیکنه ولی از اینکه یک آدم احمق بخواد ریس جمهور من باش برای من قابل تحمل نیست.
ممکن با خودتون بگید که چقدر با بی احترامی در مورد شخص دوم مملکت حرف میزنم الان بهتون میگم:

من کلا تلویزیون نگاه نمیکنم . و تنها زمانی که نگاه میکنم زمانی هست که احمدی حرف بزن:

ببینید تمام مطالبی رو که میگم احمدی بعنوان رئیس جمهور این کشور در صدا و سیما یا سخنرانی های خودش داره میگه:

ازش میپرسن چرا گوجه فرنگی 2500 شده میگه مردم از جایی خرید کنند که خانوم من زنبیلش رو میبره و خرید میکنه

میگه یه دختر 16 ساله توی زیر زمین خونش انرژی هسته ای کشف کرده

میگه کشور ما توانایی بالقوه تا 120میلیون جمعیت رو داره
و هزاران سوتی دیگه!!!
به نظر شما این حماقت یک انسان رو نمیرسونه در حرف زدن؟

گذشته از این در مورد روز مناظره گفتید بله منم مناظره رو دیدم

اولا رفتار بسیار ناشایست احمدی رو ندیدید که با پوزخندهای مضحکش چقدر به موسوی توهین کرد؟

ثانیا من از مردی حمایت میکنم که چیز میگوید ولی در عوض دروغ نمی گوید

شما مناظره احمدی با کروبی رو هم حتما دیدید؟ نه شما بی سوادی نه من

ایا واقعا اون کاغذ باطله هایی رو که نشون میداد که کشور چقدر پیشرفت داشته بجز از این بود که مشتی دورغ بود؟

شما لطفا تعریف بیکاری را در دولت خاتمی با تعریف احمدی مقایسه کنید تا ببینید با عوض کردن یک تعریف تا چه حد امارها عوض می شود.

در مورد رفتار نماینده موسوی در مورد اتهامات بی اساسش گفتید مگر احمدی در تلویزیون شب مناظره بدون دلیل با ابروی زن موسوی بازی نکرد؟


مگ 2 تا فوق لیسانس گرفتنم جرم؟
شما کتابی که خانم رهنورد در خارج در رابطه با اسلام و زن چاپ شده دیدید و میدونید چند جلد چاپ شده؟

اگه حق شما رو بخورند و بعد به اعتراضتون رسیدگی نکنند شما چیکار می کنید حتما باز دوباره به همون دادگاه شکایت می کنید.

شما تحصیل کرده هستید.
لطفا کمی با دقت در رفتار این کاندیداها تحقیق کنید.

من در رابطه با اقتصاد تحقیق زیاد داشتم . اطلاعات کافی دارم .
به همه شما که از احمدی حمایت می کتنید اثبات خواهد شد که این کشور تا 4 سال اینده به لجن کشیده خواهد شد.

مثل هیچکس یکشنبه 7 تیر 1388 ساعت 18:58

نظرم صبح کامل نشد ولی حالا باقی موندشو برات گذاشتم
ضمنا من نگفتم موسوی خوب فقط گفتم نمی خوام ادم اجمقی مثل احمدی بیاد روی کار

عدالت رو هیچ کس اونطور که شایسته هست نمیتونه اجرا کن

بعضی هاتون میگید احمدی حقوق بازنشسته ها رو اضافه کرده حالا ببینید از درامد نفت 170 دلاری این کارها رو کرد همگی شما خواهید دید که با نفت 70 دلار دیگ از این بذل و بخشش ها خبری نخواهد بود.

البته چرا راهکارش رو دولت خوب میدونه یارانه رو حذف میکنه دوباره بهتون میده!!!!

اینو بهتون بگم توی این دولت فقط و فقط با قیافه مظلوم نما و چند کلمه ((اللهم عجل لولیک الفرج)) همه مردم رو ... کرده و داره سو استفاده میکنه.

راست میگید باید اشوبگرها رو سرکوب کنند من خودم هم با اشوب موافق نیستم ولی طبق قانون اساسی ماده 27 بر پایی هرگونه تجمعات ازاد است و حق قانونی مردم است و شما مشاهده میکنید که چطور اجازه میدهند اجتماع کنند. پس لباس شخصی برای چی؟
بالاخره ما نیروی انتظامی داریم سپاه داریم ارتش داریم بسیج داریم شما بفرمایید این لباس شخصی های چماق و باتوم به دست از کجا اومدن؟

طبق کنوانسیون ارتباطاتکه ایران خودش امضا کننده اون هست به هیچ علتی حق نداره دولت که ابزارهای ارتباطی رو قطع کنه ولی وضعیت رو خودتون دیدید......

دیگ با شما بحث کردن فایده نداره اگ تا دو سال دیگ زنده بودم و شما هم بودید اون وقت به گفته های من خواهید رسید.


حرف حساب:

اگ دخالت کشورهای غربی در کار ایران ناشایست هست شما به من بگو پس ما چرا این اندازه باید توی کار کشورهای مختلف دخالت کنیم؟

اگ مثلا فرانسه یه خانم محجبه رو از دانشگاه اخراج میکنه بخاطر بی حجابی و ما اینقدر مساله ر بزرگ میکینم پس ما چرا هیچ شخص خارجی رو اجازه نمیدیم سر لخت بیاد به کشورمون!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

شما فقط جواب این دو سوال اخر رو بدهید بقیه مسائل هم مربوط به خودتون باش!!!!

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.